vrijdag 27 augustus 2010

Eikes.......uit Zeeuws Vlaanderen.


De mama en papa van mejuffrouw Mie hebben kippekes en die kippeks leggen vele eikes!
En voila de eikes zijn nu 250 km verderop en nog steeds heel en alles hangt er nog aan, zoals jullie zien.
Nu hebben we wel vele eikes.....heeft iemand nog een leuk en origineel receptje. Van de week heb ik al een gebakken ei gemaakt, een quiche en een gekookt eitje door de sla. Daarnaast staan pannekoeken nog op de lijst, maar tja dan gebruik je er ook maar 2 tot 3. Morgen gaat er een eitje door de Indonesische pindasoep....maar nu hebben we er nog 16!!! En zolang ze nog zo lekker 'vers' zijn wil ik ze graag gebruiken. Graag dieetvriendelijke receptjes......dank u!

9 opmerkingen:

  1. In een cake zitten ook eieren.
    Maak er gewoon een aantal en doe ze dan in de vrieser. Altijd handig voor als je visite krijgt.
    Of lekker wentelteefjes voor bij het ontbijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh das een slimme van die cake.....en wentelteefjes JAMMIE! Maar hoe dieetvriendelijk zijn die....dan mag ik daarna een week niet eten ;-)
    Dank je wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IN de wafels die ik bak gaan wel 10 eitjes! recept staat op mijn blog, ik bak soms ook
    drie cakes tegelijk en daar gaan ook 10 eieren
    in maar dat recept staat nog niet op mijn blog.
    allemaal wel niet dieetvriendelijk vrees ik...
    Maar die wafels zijn zeer gegeerd, ik neem ze
    mee als ik op bezoek ga of deel ze uit....
    je hoeft ze niet echt allemaal zelf op te eten hé :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou wel van een lekkere ommelet met ham mmmmmmmm. Daar doe je mij echt een plezier mee.

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. opgevulde tonijneitjes de hardgekookte eidooiers mengen met tonijn uit blik in eigen nat en met dieetmayonaise en zwarte peper en een uitje alles fijnmixen en de eiwitten ermee opvullen op dienen met salade en gebakken aardappelen in uw geval de gekookte aardappelen in een plastiek zak doen een beetje zonnebloem olie de gewenste kruiden en goed schudden met die zak en dan in een warme oven schuiven op de ovenplaat mmm lekker en niet zo vet lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Paddenstoelenomeletmet zalm

    200 g kastanjechampignons
    2 eetl. olijfolie of 50 g boter
    zout en versgemalen peper
    4 eieren
    2 eetl. crème fraîche (Melkan)
    100 g gerookte zalm, in reepjes (Vismarine)
    2 eetl. gehakte bieslook of blaadjes basilicum


    Voorbereiden:
    Borstel of veeg de paddenstoelen schoon.
    Halveer de grotere exemplaren.

    Bereiden:
    Verhit de olijfolie of boter en bak hierin de paddenstoelen
    2-3 minuten op een hoge stand.
    Voeg zout en peper toe. Klop de eieren los
    met de crème fraîche, zout en peper. Verdeel
    de zalmreepjes en de paddenstoelen over de
    bodem van de pan. Giet het eimengsel erover.
    Laat de omelet met het deksel op de pan zachtjes
    garen. Keer de omelet op een bord en strooi
    er bieslook of basilicum over.

    Tip:
    • Vervang bieslook of basilicumblaadjes
    door ringetjes bosui.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klop een eitje met een beetje melk en kiep in de katten hun etensbakjes. Je zult versteld staan hoe snel ze dat opslobberen! Ze vinden het lekker en krijgen er een mooi blinkend vachtje van. Eentje per week mag best. Die 'bolle' van mij is er 15 jaar mee geworden, ondanks haar obesitasprobleempje..... Dat niet alleen van de eitjes kwam, maar meer van Franse kaasjes en zo!

    BeantwoordenVerwijderen