donderdag 21 april 2011

Oei oei oei.....zo lekker!

Vandaag maakte ik een zo goed als Klassieke Waldorf Salade. Bijna volgens recept!
Het ging goed tot het einde....en afijn ik gooide er nog het 1 en ander overheen. En ook liet ik het 1 en ander weg.

Ik gebruikte voor 2 personen:
1 appel
halve knolselderij
200 gram kipfilet
handje vol rozijnen
100 gram gehakte walnoten
2 eetlepels mayonaise
3 eetlepels yoghurt
halve citroen

Appel in vieren snijden en in flinterdunne plakjes snijden. Knolselderij eerst in dunne plakjes en de plakjes in dunne reepjes snijden. Appel en knolselderij door elkaar husselen en de halve citroen erover uitknijpen en nog even husselen. Kip kun je porcheren, ik heb de stukjes gegrilled (leek me gewoonweg lekkerder). Walnoten licht bruinen in de koekepan. Dressing van de mayonaise en yoghurt kloppen. Deze op smaak brengen met peper, zout en evt. wat suiker. Dressing over de knolselderij en appel, meng de rozijnen en de helft van de walnoten mee. Snij de kip in plakken. De salade en de kip verdelen over de borden. Strooi de rest walonoten er overheen. Ik strooide ook nog wat rucola en fijngesneden selderij..........eigen inbreng van Mejuffrouw Mie!
Ik grillde er nog een heerlijk broodje bij!
Met dank aan de Allerhande......(en ja, het recept klopt van geen kanten)

2 opmerkingen: