woensdag 25 januari 2012

Linkse hobby #1


Gister liep ik na een lange cursusdag door de binnenstad van Leiden. Ik zag waar ik al wel over gehoord had: Wildbreien!
Brugrelingen, lantarenpalen, bomen, kustwerken enzovoort: versiert met breisels. Hoe gek is dat! Ik heb het eigenlijk nog nooit ergens zoveel gezien als in Leiden gister. Ik kwam ook een leuke blog tegen over dit fenomeen, zo mag het naar mijn idee wel genoemd worden. Met recht een linkse hobby! Misschien heb ik ook wel onder een steen gelegen en dat het inmiddels achterhaalt is. Ik ga ook eens een project bedenken. Het maakt de wereld toch weer wat kleurrijker, warmer en gekker! Wie ook?




6 opmerkingen:

  1. En dan te bedenken dat er geen subsidie aan wordt verspeeld maar gewoon mensen die het vrijwillig willen doen! Breiwerken zijn gemaakt door Urban Knitting Leiden voor Het Glazen Huis. Je kunt meer over de actie vinden op simonevanolst.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga geen project organiseren, maar ik ben wel lapjes aan het breien en haken voor een project hier in de buurt. Ik kijk er echt al naar uit, ik ben zoooo benieuwd naar het geheel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I walked there this morning ,it does look pretty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi hoi, ik ben hier beland via www.simonevanolst.blogspot.com. las ik daar goed dat je meebreit voor warme truiendag? Misschien komen we elkaar de 5e dan wel tegen. Ik heb meegehaakt aan het project voor het glazen huis, en ben nu ook weer met een lap bezig. Ben benieuwd! Leuke blog heb je iig. Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen