dinsdag 24 juli 2012

Dag 42: Kiekeboe! Caesarsalade!


Ik wilde kleine romaine slakropjes grillen, maar die vond ik nergens. Toen probeerde ik het met een grote krop: dat trekt op niks! Dat jullie het even weten.

Nodig:
- romaine sla
- ansjovisfilets
- 2 eieren
- 2 teentjes knoflook
- 1 citroen, uitgeperst
- wat parmezaanse kaas
- bosje dragon
- bosje bieslook
- enkele walnoten
- 3 el olijfolie

Hoe?
Scheur de sla in reepjes en leg op een bord. Kook de eieren hard en pel deze. Meng de uitgeperste knoflook met het citroensap en de olijfolie. Snijd de bieslook en de dragon grof en strooi over de salade. Leg ansjovis naar wens op de salade en vervolgens de dressing.
Tot zover volg ik het recept uit De Voedselzandloper.
Ik voegde nog toe: rode ui in halve ringen, rozijnen en rucola. De dressing liet ik ook niet zo: vreselijk zuur! Ik voegde nog wat grove mosterd toe en een tikje honing.
Oh en ik grilde dus de sla, maar dat was niks.

Recept uit De Voedselzandloper van Kris Verburgh
Salade geinspireerd op een recept uit De Voedselzandloper van Kris Verburgh



Geen opmerkingen:

Een reactie posten