maandag 20 augustus 2012

Dag 61: Griekse Tzatziki


Hebben jullie ook zo genoten dit weekend? Wij waren te vinden op de Hollands stranden: heerlijk! Een tas mee vol water en fruit, meer heb je niet nodig toch? Daarnaast een goed boek. Ik had 'Blauwe maandag' van Nicci French, zeer spannend!
En dan bij thuiskomst wat simpel gekook, maar dit fantastische bijgerecht kan dan niet onbreken! Tzatzki!! Simpel, fris en makkelijk. En daarbij ook flink gezond!
Ik maak het al heel lang op dezelfde manier, dus dat recept deel ik met jullie.

Nodig:
1 komkommer
150 g volle Griekse yoghurt
2 teentjes knoflook
1 el munt, gesneden
1 el citroensap

Hoe?
1. Rasp de komkommer. Ik maak niks schoon, schil niks, zaden blijven erin: makelijk dus! Doe de komkommerrasp in een vergiet en strooi er zout overheen (dit trek het vocht eruit), laat dit een tijdje uitlekken.
2. Na het uitlekken: doe de komkommerrasp in een schaal. Roer de yoghurt, de uitgeperste knoflook, de munt en het citroensap erdoorheen.
3. Voeg eventueel voor de smaak wat witte peper en zout toe.

Wij aten het met een maiskolf, kipspiesjes met kip en verschillende groente en een salade.
Ik bewaar het in een pot, makkelijk en zo gebruik je nog eens iets opnieuw.

Recept naar eigen recept


Geen opmerkingen:

Een reactie posten