zondag 22 augustus 2010

Mindfull strijken!

Het wonder is geschied..........Mejuffrouw Mie heeft gestreken! Na jaren zonder strijkplank en strijkbout, heb ik ze allebei. Wat een feest! Strijkplankje uitklappen, waterreservoir vullen met water, heel voorzichtig, dat wel. Strijkbout aanzetten. Was afhalen en klaarleggen, hoeft niet netjes, want ik ga het toch strijken. Heerlijk! Stom gekeutel met oude tafelkleedjes en gordijntjes. En dan het gestrijk....moet nog wel een beetje oefenen. En dan kijken of de hoekjes wel mooi gestreken zijn en dan netjes opvouwen. En dan is dit het resultaat!

Ik ben trots, super trots. Zo trots dat het stapeltje al een week midden op tafel ligt in de kamer en steeds als ik er naar kijk: verguld! Maf gedrag.
En niemand mag er aan komen, poesjes worden bruut verjaagd rondom de stapel.
Nu maar afwachten wanneer ik weer ga strijken.

2 opmerkingen:

  1. Jeetje jaren zonder strijkplank.....lijkt me heerlijk.
    Ik haat strijken.
    Maar ach nu kijk ik naar jou stapeltje en hoor hoe jij geniet, ga ik dan toch maar op weg naar mijn strijkkamertje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh! Heel goed!
    Maar WAUW! Jij hebt een strijkkamertje?! Klinkt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen