zaterdag 4 juni 2011

Handig of niet?


 Een speldenkussen! Iets wat ik altijd al wilde maken! Al jaren van droomde, al maanden het juiste patroon voor zocht en dacht dat ik niet zonder kon.
Ik vraag me toch ernstig af of het echt zo handig is.


Ik haalde het patroon en werkwijze uit een patchwork-boek. Een duidelijk boek dat wel.....maar ik heb toch iets vreemds gedaan met de afmetingen, want het speldenkussen is enorm! Past niet in de naaidoos, ligt verloren op de tafel en verdwijnt toch ook weer onder de stoffen tijdens bezigheden. Afijn....we gaan het zien!
Ik ga nog even oefenen op het model, ik maak er gewoon nog een paar! Wie weet een leuke Give Away. Ik ga mijn best doen op een werkbeschrijving voor de liefhebbers.

Opnieuw foto's gemaakt met mijn mobiel.....al met al geen slechte!

9 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel een heel mooi ontwerp!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lol... bij mijn oma (die had er eentje van stof uit een jurkje van mij dat over was) hing ie aan de muur geloof ik. Die was ook erg groot.

    Hij is wel heel mooi van die van jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je 't rond je arm kan hangen, is 't handig, anders lijkt het mij inderdaad ook niet erg functioneel... Maar 't is wel een mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan! Zowel je speldenkussen als je foto's. Gaat best wel, hè met een mobieltje.. Ik doe het ook altijd, waarom niet?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg! Ik gebruikte ook altijd een speldenkussen, handig. Eentje rond je pols is inderdaad nog handiger, maar gewoon werkt wat mij betreft ook prima. Je kunt de spelden veel beter beetpakken dan uit een doosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bungelend aan je arm lijkt me het niets, maar op je arm dan wel beter, als de bol zo gigantisch is lijkt me dat ook niet comfortabel? Ik heb een klein speldekussen, maar dat kussentje ligt ook altijd overal onder, het blijft behelpen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb hem al een poosje in gebruik en ben er best blij mee, maar ik gebruik hem voor grote quiltspelden. Wat knap dat je het uit verschillende stofjes hebt gemaakt. Zal veel werk geweest zijn. Ik weet niet of die knoop er wel zo handig op is. Zal je zien dat je daar juist iedere keer een speld wilt steken. Tenminste, ik dan...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat mooi! Maar ja, heel herkenbaar. Ik heb ze in een houten doosje welke mijn opa (hij leeft niet meer) nog heeft gemaakt.
    Maar erg handig is het niet. Te groot voor de naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen