zaterdag 16 juni 2012

Dag 6: Hummus

Uit betrouwbare en wijze bron leerde ik dat ik eigenlijk geen foto's mag plaatsen uit kookboeken en tijdschriften. Ik luister maar braaf en type het zo goed als over. De bron zet ik er wel bij!


Vandaag maakte ik hummus! Heerlijk als dipje, broodsmeersel, enz.

Nodig: kikkererwten (gekookt of uit blik),  2 el olijfolie, 1 ui,  4 el sesamzaadjes, snuf cayennepeper, 1 citroen (sap), snuf kaneelpoeder, peper en zout.

Spel de kikkererwten af indien uit blik en laten uitlekken. Fruit de gesneden ui in de olijfolie. Doe de ui en sesamzaad in een keukemachine. Voeg de kikkererwten, kruiden en citroensap toe. Pureer dit alles. Dit kan ook met een staafmixer. Is het te dik, voeg wat water toe en breng op smaak met peper en zout.

Recept uit De zon op je bord, De Vegetarische keuken van Jolande Burg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten