vrijdag 6 augustus 2010

Les van de dag.......The people vs. the beauty industry.

Ik als mens vol principes, standpunten en rechtvaardigheid, kwam dit tegen op internet. Een zaadje was gepland......waarom moeten wij als vrouwen ons zo laten beïnvloeden door de beauty-industrie!! We lijken wel gek! Kijk allen de documentaire en neem een standpunt in.
http://www.beperkthoudbaar.info/
Nu geeft het mij een objectieve kijk op alle schoonheidsproducten die op de markt komen. Ik zal niet zo snel anti-rimpelcreme's, liftcreme's, cellulituscreme's enz, kopen en nu helemaal niet meer. Hoe kun je nou een afslankcreme kopen, als de vrouw in de reclame maat 36 heeft en het zelf gebruikt! Waarom kopen we Kellog's Special K om af te vallen als de vrouw in de reclame een goed lijf heeft. Wie bepaalt dat mijn borsten nu echt onder de norm hangen en dat er nu echt iets aan gedaan moet worden: Ik zelf! Daarnaast hoef ik ook geen estethisch verantwoord lichaam, ik doe het wel natuurlijk (en dat gaat me goed af). Ik kijk nu heel anders naar reclames en vind 95% van de reclames onzin en vertekende beelden weergeven. Dat wist ik natuurlijk al wel een beetje, maar nu zie ik het onder ogen en ga ik er veel bewuster mee om. Ik laat me niet gek maken. Daarnaast is haast 70% van wat je ziet niet echt.....een leugen dus.
Ik doe er niet aan mee!! Jullie?

2 opmerkingen:

  1. Half Amen haha! Het blijft wel mijn werk natuurlijk! Maar het gaat zooo over the top! Bah!

    BeantwoordenVerwijderen