donderdag 9 augustus 2012

Dag 55: Tikkamasala met tofu



Ik wilde al zooooooo lang zelf tikamasalapasta maken: vandaag was het zover!
Ik vond het recept in een boek van Jamie.

Nodig:
2 tenen knoflook
een stuk verse gemberwortel van 3 cm
1 tl cayennepeper
1 el gerookt paprikapoeder
2 el garam masala
0,5 tl zeezout
2 el arachideolie
2 el tomatenpuree
2 verse rode pepers
een bosje verse koriander
1 el gedroogde kokos
2 el gemalen amandelen
De volgende kruiden moeten geroosterd worden:
1 tl komijnzaad
1 tl korianderzaad

Hoe?
1. Pel en schil de knoflook en gember.
2. Zet een koekenpan op matig tot hoog vuur en doe de specerijen die je moet roosteren in de droge pan.
3. Rooster ze een paar minuten tot ze goudbruin zijn en heerlijk ruiken. Haal de pan van het vuur.
4. Doe de geroosterde specerijen in een vijzel en stamp ze fijn. Je kunt ze ook fijn maken in een keukenmachine.
5. Meng de specerijen met de rest van de ingrediƫnten in de keukemachine tot je een fijne pasta hebt.

Ik roosterde grove stukken courgette onder de grill met olijfolie en peper en zout.
Ik bakte stukjes tofu met paprika en rode ui licht aan en deed er 2 el tikkamasalapasta erbij.
Tot slot goot ik er een half blikje kokosmelk bij en liet het even pruttelen.

Recept uit 'Jamie's Kookrevolutie' van Jamie Oliver

Geen opmerkingen:

Een reactie posten