dinsdag 30 november 2010

Pumpkin pie, maar dan geheel op andere wijze


Ik maakte vorige week een Pumpkin pie....maar dan, zoals de titel al doet vermoeden, op een geheel andere wijze. En lekker dat hij was.....jammie!
Voor wel 7 personen maakte ik deze. Ik weet niet meer zo precies hoeveel ik gebruikte van alles, dus ik zie hier een experiment voor jullie!
Je hebt nodig:
pompoen, rode ui, bladerdeeg, volle kwark, oude geraspte kaas, ei, tijm, peper en zout.
En zo ongeveer ging het:
1. 9 plakjes bladerdeeg in een vierkant. De randen aan elkaar duwen met een vork.
2. Mengsel van oude gerapte kaas, volle kwark en 2 eitjes mengen. Peper en zout naar smaak.
3. Mengsel op het bladerdeeg smeren, met een dikte van zo'n 1 cm.
4. Stukjes pompoen (zonder schil) en schijven rode ui over het mengsel verdelen.
5. Tijm over het geheel strooien.
6. In de voorverwarmde oven op 220 graden tot de bovenkant goudbruin is, kan wel 20-25 minuten duren.
Met een heerlijke groene salade en je hebt een keuken-hit te pakken!! Succes!

4 opmerkingen:

  1. deze ziet er wel heel spannend maar ook heel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik kan jullie vertellen, deze was ontzettend lekker!! nu kan ik hem ook zelf maken! thanks honeybunns xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Mie, maak je`m voor ons Sintfeest? Liefs mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed, ik heb het recept uitgeprint!
    gr.

    BeantwoordenVerwijderen